ClaimZorg heeft geen boodschap aan “beleid” verzekeraar!
Geachte mevrouw van ASR Schadeverzekering,
Dank voor uw e-mailbericht. u hebt opmerkingen over mijn uurtarief, kantoorkosten en vindt dat bepaalde handelingen tegen een lager tarief moeten worden gedeclareerd.
Kijkt u allereerst naar de verrichtte handelingen en dan pas naar het bedrag en haalt u daar svp de 21% btw (=geen fee voor ClaimZorg) uit.
Op het gevaar af filosofisch te worden zijn onder de noemer “Beleid” verschrikkelijke dingen gebeurd zoals de geschiedenis laat zien. De term “beleid” is prima voor intern maar extern krijgt u toch mijn reactie als naar het beleid van ASR Schadeverzekering wordt verwezen.
Nota bene: Als ASR Schadeverzekering morgen het “beleid” voert dat alle mannen een Schotse rok moeten dragen verwacht u dan dat alle belangen-behartigers dat navolgen? Beleid is overigens zeer vaag, hoe komt het tot stand, welke onverlaat verzint dit, of wat intelligenter gesteld: ooit “der Prozess van Kafka” gelezen?
Beleid ClaimZorg
Ons beleid is dat we ons dus ook Verzekeraars houden aan de rechtspraak. We acteren op het terrein van het aansprakelijkheidsrecht en het schade-vergoedingsrecht. Beleid voeren is des Ministerie en we weten wat voor uilskuikens daar werkzaam zijn.
De Rechtbank bepaalde in 2008 al dat voor alle handelingen een zelfde uurtarief is verschuldigd.
Hof Arnhem-Leeuwarden 20-01-2015 bepaalde in januari 2015 – dus de zaak speelde al enkele jaren – dat het uurtarief €285 en kantoorkosten 6% moeten worden betaald door de aansprakelijke partij en de advocaat namens Verzekeraar was ook nog eens uw huisadvocaat.
Kantoorkosten worden – met uitzondering van een dwalende kantonrechter, die moeten zich niet met letselschade bezighouden – door de rechtspraak tot en met Hof toegewezen als dat gemotiveerd wordt (en dat vergeet menig belangenbehartiger).
Zie de verklaring van onze accountant dat de kantoorkosten van ClaimZorg 18-22% deel uitmaken van de omzet. Deze verklaring was er voordat de ellende in de Oekraine uitbrak en de enorme gevolgen voor diverse kosten voor zowel particulieren als bedrijven.
Ik heb het te druk om nu een lange discussie te gaan voeren, maar neem geen genoegen met het “beleid” van ASR Schadeverzekering en zeg: zet het maar op de rekening, betaling later moment.
Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade
« « Vorige bericht: Cliënten hebben geen boodschap aan personeelstekort bij Verzekeraars | Volgende bericht: waardering pijnsyndroom bij whiplash » »