Vakkennis gaat boven beleid
Geachte heer,
Van uw epistel over de behandelingskosten wordt goede nota genomen. In dit verband stuur ik u op voorhand mijn zakelijk curriculum vitae toe.
Jammer dat u slechts spreekt over een efficiënte en doelmatige behartiging door belangenbehartigers en verzuimt aan te geven welke factoren er nogal eens bij Verzekeraars spelen die een adequate schaderegeling in de weg staan, zoals het ontbreken van rechtspraak in brieven, onvoldoende kennis en ervaring en zeker de gedateerde standpunten die menig medisch adviseurs van Verzekeraars telkenmale innemen en waarbij de dossierbehandelaar zich steeds achter zijn medisch adviseur verschuilt.
Een medisch adviseur is een hulppersoon en hij dient zich te beperken tot het samenvatten van medische rapporten + beantwoorden van de gestelde vragen door de dossierbehandelaar en daarbij zijn (subjectieve) visie achterwege te laten of anders een intern memo op te stellen.
Zie het arrest Hof ‘s-Hertogenbosch 11 september 2012, (ECLI:NL:GHSHE:2012:BX8695): dat oordeelt dat de dossierbehandelaar de discussie over de causaliteit dient te voeren in plaats van het doorzenden van de adviezen van zijn medisch adviseur en een postbusfunctie vervult.
Kosten Rechtsbijstand: Zie mijn bloemlezing Kosten Rechtsbijstand, dit keer gratis.
Kantoorkosten: Zie mijn bloemlezing over Kantoorkosten, dit keer gratis. Lees bijvoorbeeld op bladzijde 6: Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden 20-01-2015 (ECLI:NL:GHARL:2015:335) dat oordeelt dat kantoorkosten wel degelijk toegewezen worden naast het daar genoemde uurtarief (en deze zaak speelde al in 2013 bij het Hof).
Legt Klaverblad een arrest van een hogere rechter (Hof Arnhem-Leeuwarden) naast zich neer? Ik ben benieuwd naar uw juridische argumentatie.
Ik verheug mij er op met u de juridische degens te kruisen en rechtspraak op te voeren in plaats van aan te horen wat de “Managers van de afdeling Beleidsdiarree” van een Verzekeraar weer eens protocollair aan haar dossierbehandelaars voorschrijven.
Vakkennis gaat boven beleid, ik hoop dat u mijn inzichten deelt.
Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Claimzorg Letselschade
E-mail: debruin@claimzorg.nl
« « Vorige bericht: Medische keuringen door orthopeden en neurologen volstaan niet altijd |