Verzekeraars niet anders dan trage Ministeries van de Overheid

In een letselschadedossier dient uiterlijk binnen 3 weken een inhoudelijke reactie te komen van of belangenbehartiger dan wel verzekeraar. In het uiterste geval moet een slachtoffer dan 6 weken op een bericht of betaling wachten. We zien bij een aantal voornamelijk grote Verzekeraars en haar Medische Dienst dat men veel langere reactie termijnen – soms wel 2 maanden en dan nog eens 2 maanden voordat de medisch adviseur reageert – hanteren en als wij daar hen op aanspreken standaard het antwoord krijgen dat men achterstanden/ personeelstekorten heeft. Aangezien dit niet door de covid pandemie komt maar al veel langer aan de gang is protesteren wij tegen deze gang van zaken! Zo langzamerhand lijken de grote Verzekeraars steeds meer op de Ministeries van de Overheid waar voornamelijk “beleidsambtenaren” werken. Zoals we weten zijn “beleidsmakers” geen uitvoerders (=dossierbehandelaars die stappen maken). Ik spreek de dossierbehandelaars bij Verzekeraars er niet persoonlijk op aan als wel al die Kwaliteit Managers die interessant met een Ipad onder hun arm over de afdeling tippelen en zinloze beleidsregels bedenken. Is het misschien een goed idee om in plaats van dat soort duur betaalde types een aantal nieuwe dossierbehandelaars aan te trekken?

Johannes de Bruin

ClaimZorg

« « Vorige bericht:  Culturele achtergrond dient een gegeven te zijn in de letselschade | Volgende bericht:  Medisch adviseurs verzekeraars mogen niet zomaar keurend specialisten afwijzen » »